TBD b

100 Jaar Vrouwendag Nederland
The Birthday Party - Show it & Shake it! voor War Child

In 1912 sloot Nederland zich aan bij de viering van de Internationale Vrouwendag. Een dag die wereldwijd in vele landen jaarlijks groots wordt gevierd.

Ter ere van 100 jaar Vrouwendag Nederland 1912-2012 vieren vrouwen uit de Hilversumse creatieve sector op 10 maart van 14.00 tot 23.00 uur ‘The Birthday Party - Show it & Shake it! Voor War Child. Dit vindt plaats in het voormalige hoofdpostkantoor aan de Kerkbrink 16 in Hilversum.
29 Vrouwen nodigen iedereen uit en verrassen u deze middag en avond met performances, lezingen, interventies, muziek en beeldend werk…vier 't feestje mee...een ode aan de vrouw...food & drinks worden verzorgd door Vissidarte.

Als goed doel is er gekozen voor War Child, waarmee deze viering aansluit bij de landelijke actie ‘538 voor War Child’. Op 10 maart zijn er diverse gratis programmaonderdelen, waarvoor vrijwillige   bijdrages gegeven kunnen worden. Er is een verkoopstentoonstelling en het publiek wordt uitgenodigd om met de betreffende kunstenaars te onderhandelen welk percentage bij aankoop van het werk naar War Child gaat. Tevens stellen een aantal kunstenaars één werk ter beschikking waarvan de gehele opbrengst voor deze actie bestemd is. Op 12 maart wordt het opgehaalde bedrag overhandigd aan de actievoerders in de 538voor War Child truck die de hele dag van 06:00 tot 24:00 uur op de Kerkbrink staan!

In Hilversum zullen het Filmtheater Hilversum, Grafisch Atelier ´t Gooi, Bibliotheek Hilversum en POST-Ateliers van Stichting Magdalena aandacht besteden aan het 100-jarige jubileum.

Agenda:
1 tot en met 11 maart: Bibliotheek Hilversum expositie van tien kunstenaressen op de 1e etage.

8 maart: Filmtheater Hilversum, 20:15 uur Film: Albert Nobbs. Kunsthistorica Diana Kostman zal een korte inleiding verzorgen rond het thema ‘vrouw en identiteit’.

10 maart: Grafisch Atelier ’t Gooi, 15:00 uur: opening thema-expositie ‘man vs vrouw’.

Post-Ateliers, Hal van het oude Hoofdpostkantoor: 14:00 – 23:00 uur
The Birthday Party - Show it & Shake it! voor War Child

Interventieperformances op de Kerkbrink: 14.00 uur Suzan Poort en Isabel Commandeur
Lezing: 16.00 uurDiana Kostman presentatie:‘vrouwen in de kunst’